Timpul pentru joaca este amenintat: Campania LEGO Group "Joaca este superputerea ta" incurajeaza familiile sa reprioritizeze joaca

22 septembrie 2023, 13:23

Studiu

• Un nou studiu desfasurat la nivel global a aratat un deficit in ceea ce priveste joaca – o treime (32%) din copiii din toata lumea petrece mai putin timp jucandu-se saptamanal fata de timpul petrecut zilnic de catre adulti pe smartphone


• Joaca este o parte fundamentala din dezvoltarea copilului, ajutand la crearea unor “superputeri” sau aptitudini esentiale care le aduc beneficii atat in prezent, cat si in viitor

• Grupul LEGO incurajeaza familiile sa prioritizeze joaca, punand accent pe importanta jocului in dezvoltarea copiilor, ca urmare a studiului care a aratat ca 70% dintre parinti aleg pentru copii lor activitati care au ca scop indeplinirea unor obiective, in detrimentul jocului

• Campania este sustinuta de Tan France, Naomi Watanabe si Bindi Irwin, personalitati inspirationale ce atribuie jocurilor din copilarie aptitudinile care le-au conturat vietile


Grupul LEGO lanseaza azi noua campanie "Joaca este superputerea ta", ce vorbeste despre lipsa jocului inregistrata in randul copiilor, la nivel global. Impreuna cu Gasca de Joaca, formata din sustinatori din toata lumea, Grupul LEGO inspira familiile sa reprioritizeze joaca, punand accent pe importanta cruciala a acesteia in dezvoltarea din timpul copilariei si pe distractia pe care joaca o aduce in familiile de pretutindeni.

Campania are la baza datele unui studiu realizat la nivel global ce arata ca, in medie, copiii isi petrec doar 2% din saptamana jucandu-se (echivalentul a 7 ore), iar unul din trei copii (32%) mai putin de 3 ore pe saptamana. Comparativ, un adult isi petrece 26 de ore pe saptamana pe smartphone, cu o medie de mai mult de 3,5 ore pe zi1. Acest deficit in ceea ce priveste joaca este ingrijorator pentru experti, avand in considerare rolul crucial pe care il are joaca in dezvoltarea abilitatilor cognitive ale copiilor, in bunastarea lor generala si, cel mai important, in distractia lor.

Studiul a relevat si faptul ca 70% dintre parinti aleg sa prioritizeze pentru copiii lor activitati bazate pe indeplinirea unor obiective in detrimentul jocului, deoarece cred ca acestea vor conduce la succes mai mare pe viitor. Activitatile pe care parintii le aleg cel mai des in detrimentul jocului includ practicarea sporturilor, invatarea unei limbi noi si meditatiile.


Dr. Paul Ramchandani, Profesor al jocului la Universitatea Cambridge spune “Este extrem de valoros pentru copii sa ia parte la toate activitatile care le confera o educatie si un set de aptitudini cuprinzatoare, dar joaca le ofera ceva cu adevarat special. Prin joaca, copiii dezvolta skill-uri esentiale ce imbogatesc fiecare aspect al dezvoltarii, procesului de invatare si cresterii lor in general. Daca copiii au suficient timp rezervat pentru joaca, isi pot spori abilitati precum creativitatea, increderea in sine, comunicarea si gandirea critica, ce ii vor ajuta sa isi atinga adevaratul potential ulterior in viata”.

In cadrul cercetarii, 57% dintre parinti au declarat ca timpul pe care copilul lor il dedica activitatilor bazate pe indeplinirea unor obiective a crescut in ultimii trei ani, de multe ori in detrimentul jocului.

Alero Akuya, VP of Brand Development al Grupului LEGO a zis “Daca nu recunoastem faptul ca este esential pentru binele copiilor ca acestia sa aiba parte zilnic de joaca, vom avea o generatie de tineri adulti carora le vor lipsi aptitudini vitale. Cu aceasta campanie, ne dorim sa reincadram felul in care adultii percep joaca si numeroasele beneficii pe care aceasta le aduce si sa ii incurajam sa o prioritizeze in vietile lor de familie. Ar trebui sa fie la fel de importanta ca cititul unei povesti la culcare sau sprijinirea lor in a avea o alimentatie echilibrata ca indicator pentru sanatate”.

In sprijinul lansarii, Grupul LEGO a apelat la ajutorul unor personalitati ai lumii culturale, fiecare dintre acestia atribuind jocurilor din copilarie unele aptitudini care au stat la baza indepinirii visurilor lor. Gasca de Joaca, Tan France si Bindi Irwin isi vor impartasi superputerile unice dezvoltate prin joaca, precum si motivul pentru care ei cred ca joaca sa fie o prioritate pentru oricare copil.


Designerul de moda si antreprenorul Tan France a spus: “In timpul copilariei mele in Doncaster, UK, ideea de a fi unde am ajuns azi imi era complet straina. Ceea ce nu stiam era ca abilitatile pe care le-am deprins atunci cand ma jucam in dormitorul meu vor avea un impact direct asupra vietii mele. Joaca m-a ajutat sa imi imaginez posibilitati infinite si mi-a permis sa vad lucrurile din perspective diferite, ceea ce m-a determinat sa imi gasesc locul in lume. O mare parte din cariera mea se concentreaza pe inducerea acelui sentiment de imaginatie fara limite adultilor – cateodata imi doresc sa pot sa dau timpul inapoi si sa incurajez oamenii sa porneasca in propriile aventuri prin joaca.”


Pe activista dedicata conservarii lumii naturale, Bindi Irwin, joaca in timpul copilariei a invatat-o puterea de a se conecta cu oamenii si cu lumea din jur: “Cand eram copil, conectam iubirea mea pentru animale si pentru lumea naturala prin joaca. Imi cream propriile mele lumi imaginare unde alergam in salbaticie alaturi de orice animal. Voiam sa ma conectez cu toate speciile si sa invat cat mai multe despre ele. Tatal meu mi-a construit o casuta in copac si era locul meu preferat de joaca. Era locul in care puteam sa fiu un copil liber. Inconjurata de fauna salbatica, langa un parau, era locul unde ma simteam cea mai conectata cu natura si cu tatal meu. Acea conexiune a insemnat totul pentru mine si am preluat experienta si in viata mea de adult. Lumea mea este acum despre conservarea faunei si florei salbatice, despre incurajarea celorlalti sa protejeze Pamantul si sa inteleaga faptul ca suntem toti conectati.”


In sprijinul campaniei, Grupul LEGO a lansat azi un film de cinci minute intitulat Joaca este superputerea ta, cu actrita de la Hollywood Jane Lynch in rolul unui CEO coplesit de munca, ce realizeaza beneficiile jocului atunci cand vede impactul acestuia in randul angajatilor, prin ochii copiilor.


O adaptare a filmului pentru familiile din China o aduce pe actrita Sun Li in rolul CEO-ului. Filmul este interactiv, fiind plin de surprize la tot pasul care asteapta sa fie descoperite, iar toti cei interesati isi pot descoperi superputerea jucausa pe LEGO.com

Afla mai multe despre campanie si urmareste filmul Joaca este superputerea ta pe LEGO.com/SuperpowerOfPlay



Copiii nu sunt singurii care beneficiaza de pe urma jocului. S-a constatat ca joaca face familiile mai fericite si ajuta la crearea unor legaturi familiale mai puternice, conform celor 95% dintre parintii2 inclusi in cercetare. Grupul LEGO stie ca programul familiilor este plin de responsabilitati cotidiene precum programe de lucru lungi (31%) si sarcini pentru casa (28%), acestea fiind si cele mai mari bariere in calea jocului in cadrul familiei3. Pentru a ajuta parintii sa prioritizeze joaca, Grupul LEGO si Play Squad-ul ii vor sustine cu idei si sfaturi pentru a include momente de joaca chiar si in cele mai incarcate orare zilnice – totul pe 12 octombrie 2023, de Ziua Mondiala a Jocului.

 

Despre Studiul LEGO® Play Well

Toate concluziile studiului, cu exceptia cazului in care se face o alta mentiune, au fost obtinute de la un total de 21,180 de parinti ce au copii cu varste cuprinse intre 6 si 12 ani, din 22 de tari, in august 2023.

Unde sunt mentionate date ale Studiului LEGO® Play Well 2022, acestea au fost obtinute de la un total de 32.781 de parinti si 24.593 de copii cu varste cuprinse intre 5 si 12 ani, printr-un sondaj cantitativ online de 20 de minute, realizat in 35 de tari, la inceputul anului 2022. 

Campania LEGO Group "Joaca este superputerea ta"

da-ne de veste inapoi la vesti Clopotel Junior

asd

Despre Clopotel Junior

Pe scurt, de ce credem noi ca aici e locul tuturor copiilor intre 3 si 9 ani.



asd

Ce parere aveti?

Loc de scris cum vi se pare Junior. Sincer si pe bune. Va multumim!